Jakie są najczęściej spotykane choroby psów?

Niezależnie od wieku i posiadanej rasy czworonoga – w ciągu życia psa może rozwinąć się schorzenie znacznie obniżające jakość życia. Znacznym wsparciem we wczesnej diagnostyce są badania profilaktyczne wykonywane u weterynarza. Poznaj najczęściej spotykane choroby psów.

Alergia wziewne lub pokarmowa u psa

Do częściej występujących schorzeń należą z całą pewnością alergie wziewne i pokarmowe. Objawami może być matowa lub szczególnie przetłuczona sierść, duszności, zwiększone łzawienie bądź stany zapalne skóry. Najczęstszymi alergenami wśród psów są:

• mięso kurcząt
  • nabiał
  • pyłki traw
  • proszek do prania
  • płyn do mycia podłóg

Pieski i choroby zakaźne

Psy obcujące ze sobą są podatne na wzajemne zarażenie się chorobami zakaźnymi. Wirusy wywołujące dane schorzenia zlokalizowane są na trawniku, zabawkach, a nawet ubraniu właściciela. Do najczęstszych chorób zakaźnych czworonogów należą:

• parwowiroza
  • kaszel kennelowy
  • leptospiroza
  • zakaźne zapalenie tchawicy i oskrzeli

Objawami wspomnianych schorzeń są m.in. wodnista biegunka, gorączka, apatia, wzdęty brzuch, kaszel i brak apetytu.

Choroby dermatologiczne piesków

Szczególnie często występującymi schorzeniami u psów są choroby skóry. Najczęstszym symptomem danych schorzeń jest uporczywe drapanie, doprowadzające do strupów i krwawiących ran. Choroby dermatologiczne u czworonogów to m.in.:

• zapalenie skóry
  • grzybica
  • świerzb
  • gronkowiec
  • nowotwór skóry

Choroby ortopedyczne u psów

Czworonogi, szczególnie w starszym wieku, są szczególnie podatne na choroby ortopedyczne. Objawiają się one problemami z poruszaniem się, apatią, a także bólem stawów podczas chodzenia. Najczęściej spotykanymi chorobami ortopedycznymi są:

• dysplazja stawów biodrowych lub kości
  • zapalenie kości
  • zwyrodnienia stawów